top of page

FAQ

Van Os Medical vindt het belangrijk u als klant of afnemer zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom bieden we onderstaande veelgestelde vragen die u mogelijks een antwoord kunnen bieden. 

Antwoord niet gevonden? Aarzel niet om ons te contacteren!

  • Kunnen jullie mijn rolstoel repareren?
    Wanneer u een rolstoel heeft gekregen via de WMO, kunt u contact opnemen met de dealer die de rolstoel heeft geleverd. Als u als particulier een rolstoel heeft gekocht, kunt u deze (tegen een vergoeding) laten repareren door de dealer waarbij u de rolstoel heeft gekocht of bij een andere dealer bij u in de buurt.
  • Is het mogelijk om een rolstoel op maat te laten maken?
    Ja, het is mogelijk om uw rolstoel op maat te laten maken. Zeker met onze huidige product range is het mogelijk om uw rolstoel op maat te maken. Het is mogelijk om een product te selecteren wat volledig bij u en uw wensen past. Ook als u een aanpassing door wilt laten voeren die niet op het bestelformulier staat, is dit vrijwel altijd mogelijk.
  • De rollator remt onvoldoende. Hoe is dit te verhelpen?
    U kan de remkabel door middel van de kabelspanners strakker spannen, waardoor u weer voldoende kunt remmen.
  • Ik krijg de rem niet in de parkeerstand
    Mogelijk is de remkabel te strak afgesteld. U moet hiervoor de balans zoeken tussen de parkeerrem en de gebruikersrem.
  • De wielen van mijn rollator lopen ongelijkmatig. Hoe komt dit?
    Dit kan twee redenen hebben: 1. De wielen zitten los. Draai de wielen vast zodat ze soepel blijven lopen. 2. Doordat de rollator langdurig op de parkeerrem heeft gestaan, worden de wielen ingedeukt. Na verloop van tijd verdwijnen deze deukjes vanzelf. U kunt de deukjes snel verhelpen door de wielen met een föhn licht te verwarmen. Let hierbij wel op dat u dit niet te lang en te warm doet!
  • Als ik gebruik maak van een rollator loop ik erg voorovergebogen. Hoe komt dat?
    Wanneer u voorovergebogen achter uw rollator loopt, zijn de duwhandvatten op de verkeerde hoogte ingesteld. U kunt uw duwhandvatten op de juiste hoogte instellen door uw armen langs uw lichaam te houden en de duwhandvatten ter hoogte van uw pols in te stellen.
  • Er zit speling op de wielen. Hoe kan ik dit verhelpen?
    De wielen zijn gemaakt van EVA materiaal. Dit materiaal is licht van gewicht. Bij een lager gebruik van de rollator kunnen de wielen vlakker worden. Zodra de rollator weer gebruikt wordt, nemen de wielen de juiste vorm weer aan.
  • Na aanschaf van een rollator gaan bij consument in verschillende winkels de alarmpoorten af. Hoe kan dit?
    Het framelabel moet worden verwijderd. Ook kan er elektrische lading in het frame zitten vanwege de constructie.
  • Wat moet je doen als je niet weet welke lader je voor een scootmobiel moet leveren?
    Vraag hierbij naar de amperage (Ah) van de accu’s. Vanaf 50 Ah accu’s kun je het beste een 8Ah lader aanbieden en onder de 50 Ah kun je het beste een 5 Ah lader aanbieden.
  • Hoe maak ik het dienblad van mijn rollator schoon?
    Het schoonmaken van het dienblad van uw rollator dient u met de hand te doen. Wanneer u het dienblad in de vaatwasser schoonmaakt, gaat het kapot.
  • Mag mijn rolstoel in de taxi?
    Om te weten te komen of uw rolstoel in de taxi mag, raden wij u aan om volgend document te raadplegen: Verklaring van Veilig Vervoer. In dit document staat duidelijk aangegeven welke rolstoelen in de taxi vervoerd mogen worden.
  • Waar kan ik de producten van Van Os Medical/ Excel Mobility?
    De producten die wij aanbieden zijn verkrijgbaar bij onze wederverkopers. Indien u een product heeft gezien op onze website, aarzel dan niet om hiernaar te vragen bij een wederverkoper bij u in de buurt. Zoek makkelijk een dealer bij u in de buurt.
  • Worden de producten vergoed?
    Dit is bij sommige producten het geval, echter niet altijd. U kunt bij uw huidige gemeente of verzekering controleren of dit vergoed wordt.
  • Waar kan ik product informatie- en of/ promotiemateriaal vinden?
    U kan de documentatie met productinformatie – en/of promotiemateriaal opvragen door contact met ons op te nemen via de informatie op onze contactpagina.
  • Is het mogelijk om een product te huren?
    Het is nog niet mogelijk om bij ons een product te huren of in bruikleen te nemen. Hiervoor kunt u contact opnemen met een van onze dealers. Vind de dichtstbijzijnde dealer in uw buurt.
  • Is het mogelijk om een product uit te proberen?
    Het is altijd mogelijk om via uw dealer een product uit te proberen. Vind een dealer dicht bij u in de buurt met een showroom.
  • Waar kan ik de artikelnummers van bepaalde onderdelen vinden van Excel Mobility?
    Al onze artikelnummers zijn te vinden in onze prijslijsten. De prijslijst kan u per product ontvangen op onze site. Heeft u een vraag? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via telefoon, chat of mail. (info@vanosmedical.nl)
  • Is het mogelijk om begeleiding te krijgen bij het uitproberen van producten?
    Het is altijd mogelijk om begeleiding te krijgen bij het passen van onze producten. Via info@vanosmedical.nl kunt u een bericht achterlaten voor een van onze product specialisten. Zij helpen u graag verder met de zoektocht naar meer mobiliteit.
  • Is het mogelijk om producten op zicht te krijgen?
    Het is altijd mogelijk om producten op zicht te ontvangen. Heeft u vragen over de zichtorder? Dan neemt u best contact op met onze klantenservice, zij helpen u graag verder.
  • Hoe kan ik Van Os Medical/ Excel Mobility bereiken?
    Van Os Medical is van maandag tot en met vrijdag van 8:30u – 17:00u telefonisch bereikbaar op het nummer 0167-57 30 20. Het is daarnaast ook mogelijk om ons via email te bereiken: info@vanosmedical.nl. We voorzien u zo snel mogelijk van een antwoord.
  • Hoe lang is de garantie op de producten?
    De garantie op onze producten is per product verschillend. De meeste producten hebben een garantie van 10 jaar, op voorwaarde dat het product wel onderhouden/ gereconditioneerd wordt volgens instructie. Daarnaast geven wij tot 10 jaar garantie op framebreuken (bij de eerste gebruiker). Onderdelen voor reconditionering en after sales kunnen wij tot 7 jaar na aanschaf leveren. Lees onze algemene voorwaarden door indien u meer te weten wilt komen over garantie.
  • Is het mogelijk om een productdemonstratie of training te krijgen?
    Het is altijd mogelijk om een productdemonstratie of training te krijgen. Hiervoor kunt u contact opnemen met ons via 0167 – 57 30 20 of info@vanosmedical.nl. Het is mogelijk om van een product specialist een demonstratie of training te krijgen, die volledig naar uw wensen is.
  • Heb ik garantie op een product van Excel Mobility die ik tweedehands aankocht bij een particulier?
    Helaas heeft u geen garantie op een tweedehands aangekocht product bij Excel Mobility, aangekocht bij een particulier. Het kan zijn dat de verkoper nog wel garantie heeft, dan zou u de garantie via de verkoper kunnen laten lopen.
  • Ik heb iets gekocht maar nu is het kapot. Moet ik bij de verkoper of de fabrikant zijn?
    Wanneer u iets koopt bij de verkoper maar het product is kapotgegaan, dient u ten alle tijden terug naar de verkoper te gaan. Die dient het probleem voor u op te lossen of de fabrikant in te schakelen. Het kan zijn dat de verkoper aanraadt om contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk voor het oplossen van uw probleem.

Is het antwoord op uw vraag niet te vinden? Vul het formulier hieronder in en we voegen uw vraag binnen 24 uur toe aan de pagina!

Bedankt voor uw inzending! Binnen 24 u staat uw vraag met antwoord op deze pagina!

bottom of page